The revolution has come! 2012/02/11


At least I hope so!

I have created something which I think is a revolution. No, it’s not the Revolution Patch… I cancelled it, it was a step into the wrong direction. I also cancelled CGSS… it would need too much time to complete it and would then be far too slow.

No, it’s DynRPG, the RM2k3 plugin SDK! Programmers can write plugins (yes, no “patches”, just plugins!) in C++, game makers can use them in their game just by copying a DLL file into a folder!

Are you curious? Get more information here!


 

Mein Arduino-Workshop – Rückblick 2011/04/17


This post is only available in German, since it’s about a project I am doing at my school in Austria.



Der Workshop fand in ein- bis zweiwöchtentlichen Abständen bis in den März hinein statt. Für mich verlief er sehr erfolgreich, meine “Schüler” lernten schnell und hatten dabei jede Menge Spaß. Einmal hatte ich noch einen “Gast” aus der vierten Klasse, der sich einen eigenen Arduino bestellt hatte.

Folgende Projekte wurden umgesetzt:

  • Programmierbarer Blinker
  • Schrittweise Farbregelung
  • Elektronischer Würfel
  • Tongenerator
  • Reaktionstest
  • Interaktive Farbwechsellampe
  • Lauflicht
  • Zeitbomben-Attrappe
  • Roboter (sowohl fernsteuerbar als auch selbstständig Hindernissen ausweichend)

Am Ende gab es für beide Teilnehmer auch eine Urkunde.

Im Sommer werde ich (wenn alles gut geht) auch eine “Roboterwoche” für 12- bis 14-Jährige im Haus der Natur in Salzburg veranstalten. Wann der ORF allerdings den versprochenen Beitrag bringen wird, scheint in den Sternen zu stehen…

Hier nun das komplette, 14-minütige Video zum Workshop:


 

Mein Arduino-Workshop 2011/01/16


This post is only available in German, since it’s about a project I am doing at my school in Austria.



Kurz vor Weihnachten hatte ich die spontane Idee, an meiner Schule einen Arduino-Workshop zu veranstalten, und zwar für Schüler der Unterstufe, da es da bei uns einige kluge Köpfe und Tüftler gibt, die ich “hochbegabt” nennen würde. Dabei geht es um “Physical Computing” – auf Basis eines Microcontrollers entwickeln wir Hardware sowie Software selbst, was schnell Erfolge bringt und gleichzeitig in beiden Bereichen (Elektronik und Programmierung) Wissen vermittelt. Übrigens basiert auch mein Roboter “CheBot III” auf Arduino-Technologie.

Ursprünglich war das Ganze für sechs Teilnehmer gedacht (zwei Gruppen zu je drei Schülern), ich fand aber nur vier (da sonst das Wissensgefälle zu groß gewesen wäre), was auch ganz in Ordnung war. Einer vergaß es aber am ersten Termin, und ein anderer bemerkte jetzt erst, dass er Montags sowieso nie Zeit hat, sodass der erste Termin letztendlich mit genau zwei Schülern stattfand, aus der zweiten und dritten Klasse. Diese waren aber sehr begeistert und motiviert, sodass wir sogar vier statt wie geplant drei Stunden arbeiteten. Sie lernten sehr schnell und brachten schon einiges zustande.

Übermorgen fände der zweite Termin statt, allerdings ist einer meiner beiden Teilnehmer da auf Schikurs. Da ich so nur einen Teilnehmer hätte, versuche ich nun, mir für diesen Termin noch ein paar zusätzliche Interessierte zu suchen, auch wenn diese wahrscheinlich weniger Können bereits mitbringen als meine zwei “eigentlichen” Teilnehmer. Diese zusätzlichen Teilnehmer sollen auch mit dabei sein, wenn diese Woche der ORF unseren Workshop filmt und in der Sendung “Salzburg Heute” sendet! Update: Das ganze gefiel ihnen so gut, dass sie in den nächsten Wochen daraus einen eigenen Beitrag machen wollen!

Hier zum Abschluss noch das Video vom ersten Workshop-Termin! Update: Das Video wurde durch ein neues ersetzt.


 

Thank you! 2010/11/28


The downloads of RPG Maker 2009 Ultimate are hitting the ceiling! The number of downloads went beyond 1,500, the number of registrations beyond 1,000!

Thanks to everybody for downloading and using my software and also thanks to all those people who re-posted the presentation of my software in other forums or announced it on their website!


 

RPG Maker 2009 Ultimate v0.15 released! 2010/11/14


Version 0.15 of RPG Maker 2009 Ultimate was released, with a lot of new features:

  • Event command highlighting
  • Size of event listboxes can be increased
  • “Secret”, password-protected events
  • Support for lower layer tiles in upper layer (with one important restriction, read ultimate.txt for details)
  • Go to a map by entering its ID or a part of its name
  • Support for comments up to 128 lines
  • No size check at importing images
  • Support for 125 (5×25) sprites instead of 25 (5×25) in one animation file
  • Useful tips and tricks
  • Language files included: German, French, Spanish and Polish
  • Language file editor

For more information, go to the project page.


 

Event Mixer removed 2010/09/21


Beacuse I still wasn’t able to find a proper solution, I completely removed Event Mixer from this website. Its funcionalty will probably be added to RPG Maker 2009 Ultimate later.

Sorry.


 

New tool: FakeRes 2010/09/20


FakeRes will make any application believe that your screen has a resolution different from the real one. Some applications refuse to start if the screen resolution is too low, even if it wouldn’t cause a problem. With FakeRes, you can use these applications (like RPG Maker XP/VX or HUAWEI’s Mobile Connect software) on your netbook (or other device with low resolution) too. You just have to select the application you want to trick into working and click “Create Shortcut” to create a shortcut on your desktop which will launch this application with a fake resolution. Optionally, you can specify which resolution should be faked.

Download: FakeRes v1.02


 

RPG Maker 2009 Ultimate v0.11 released! 2010/08/21


Finally, there is an official release of RPG Maker 2009 Ultimate!

A lot more stable than the testing release (v0.08), a lot more features like resources in subfolders and more!

Click here for more information and download!


 

Event Mixer Workaround 2010/08/02


Unfortunately, Event Mixer had a bug which was able to destroy the whole database. Unfortunately, I wasn’t able to solve the problem yet, so I released a “limited edition” of Event Mixer. You cannot edit or insert event commands in the “wrong” event with this version, but you can copy and paste event commands from battle events to map/common events and vice-versa.

[Download not found]

 

Event Mixer and PicsInBattle-Patch 2010/07/12


Some time ago, I said it would never be possible to use pictures in the standard battle system of RPG Maker 2000/2003. Well, I was wrong – I just had no idea how to do it. Now I had. So, I created the PicsInBattle-Patch!

Draufdreschen

You can download it here: PicsInBattle-Patch v1.00

After creating the patch, there was the problem how to get picture commands into battle events. Generally, it was possible using the Battle Event Converter, but this way was very difficult, because the converter can only convert a whole event page.

After some research, I was able to create a new tool called Event Mixer, which allows you to mix all kinds of event commands as you wish.

ScreenShot_186_Event Mixer

You can download it here: [Download not found]

Enjoy!